SimplYanie. Begining of an ending



SimplYanie
Facebook page · Instagram · About NIA · Entries



introduction

Hello there, I am NIA .
please pronounce it as En Ai Ae .
welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Instagram
Follow @Nazidyanie




footprint

Recent Posts
·
About me


the best school ever !
January 6, 2012 | Posted by N.I.A | 0 comment/s
assalamualaikum w.b.t

honestly , saye memang tak nak tinggalkan sekolah .. aku mahu naikkan name smk tengku menteri ! but , tidak ade ape yang lebih baik melainkan keputusan dan keinginan kedue due ibu bapa kite kan .. my parents want me to apply new school ohh ~ hostel ofcourse .. sadly in my heart , i'll follow what had been decided although i know i can't face the future without all my bff .. kehadiran kamu di sisi yanie memberi seribu makne yang mendalam .. tiga tahun kita bersama .. suka duka , kita lalui .. yang pasti , di sekolah tercinta , smk tengku menteri yang megah lagi hebat *lahhsangat* .. 

Yanie sayang sekolah yanie.. yanie sayang cikgu cikgu lower form yanie.. yanie sayang kawan kawan yanie.. maaf kerna tak dapat bersama kamu semua untuk naikkan name sekolah.. yanie sentiasa doakan agar pemergian Yanie tidak menjejaskan reputasi smk tengku menteri *macam lahh yanie bagus sangat* .. hehe!

  sejak form one lagi , ramai cikgu push yanie untuk terus cemerlang dan will going out from that school one day .. sampai lahh form three .. cikgu cikgu banyak bantu yanie .. banyak bagi maklumat .. banyak sangat !

"yanie , kalau dapat result cemerlang , bagus , keluarlahh ke sekolah lain"
"kamu berhak dapat saingan yang lagi sihat di sekolah lain"
"lihat lahh dunia luar , ade kebaikan di luar sana"
"kejayaan straight a's tidak bermakna sekiranya kamu teruskan pengajian di sekolah ini"
"bila dekat sekolah lain , kamu akan nampak situasi pembelajaran yang sangat sangat berbeza dengan sekolah kita"
"buat yang terbaik , dan keluarlahh dari sekolah ni"
"ustazah nak tengok ank ank murid ustazah nie berjaya mcm org lain"

ini lahh kate kate sebelum PMR yang cikgu cikgu ungkapkan .. macam sekolah tuu tak baguslahh ! tapi , seriussly , sek men keb tengku menteri is the best school ever ! yanie tak rase pun yang sekolah kite tuu sekolah yang tak bagus .. walaupun sekolah kite tuu tak sehebat smk taman tasik yang mendapat ranking ke4 perak (pertama daerah) , tak se-gagah convent taiping yang mendapat gelaran sekolah cluster , tak setaraf seratas yang diperkatakan .. tapi , yanie bersyukur , syukur sangat sangat ! tak ada yang mustahil untuk meraih 9A walaupun kita hanya belajar di sekolah terpencil smk tengku menteri .. tempat belajar , persekitaran belajar tidak penting untuk kita menempah kejayaan .. yang paling penting , kesungguhan dan ketabahan hati kita serta keiinginan kita untuk berjaya ..

yanie langsung tak kisah walhal yanie sanggup teruskan belajar di smk tengku menteri .. dari gaya yang pengetua baru tunjukkan , kami seolah olah diangkat untuk sentiasa pecahkan rekod ! dan matlamatnya  kalau boleh , semua sekolah even seratas pun akn tewas di tangan smk tengku menteri .. jika Allah izikan .. tiada yang mustahil .. 

"tawaran cikgu ,  kalau kamu terus ada di sini , cikgu janji bilogi kamu, cikgu kasi A+!"

nahh , itu tawaran cikgu Faris yang sebelum ini menggalakkan yanie untuk belajar di sekolah lain .. cikgu , tak ade cikgu yang lebih mengambil berat tentang kami melainkan cikgu Faris ! cikgu dah banyak berkorban masa , tenaga , wang ringgit , hanye untuk batch 96 ketika kami berada di medan pertempuran PMR 2011 .. pengorbanan cikgu amatlah kami hargai .. 

celaru ! keliru ! buntuu ! mulut kata "akan pergi" tapi hati kata "jangan pergi" . almaklumlah , dah terbiasa dengan cikgu cikgu smk tengku menteri .. 



ape pun takdir nye , samada akan pergi mahupun tidak , yanie pasrah .. dalam meniti kejayaan , tak ade apa yang perlu kita takutkan melainkan keredhaan ilmu daripada Nya ..

# i'm still the student of SMK TENGKU MENTERI , and i'm 4sc1 crew ~