SimplYanie. Begining of an ending



SimplYanie
Facebook page · Instagram · About NIA · Entries



introduction

Hello there, I am NIA .
please pronounce it as En Ai Ae .
welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Instagram
Follow @Nazidyanie




footprint

Recent Posts
·
Bila Hati dah sebati
· Sayang Dia Kerana ALLAH
· Diagnostik :) I love You
· Muallaf part 2
· My Favourite Chocolate
· Muallaf part 1
· Result .
· hate YOU !
· Teluk Segadas Adventure camp :)
· empire lesson of LIFE


ke hadapan IMPIAN ku...
November 19, 2012 | Posted by N.I.A | 1 comment/s
assalamualaikum w.b.t

lately ni , abah selalu sangat tanya nak jadi apa masa besar nanti ? memang pada hakikat azali nye , aku langsung tak tahu apa hala tuju aku suatu hari nanti . entah kenapa . but now i'm studying the Sains Tulen Agama . memang sangat berminat untuk teruskan pengajian Bhs Arab tuu tapi langsung tak berniat untuk menjadi seorang ustazah mahupun guru agama yang lain . seriously . 

dari dulu memang minat sangat medic . but now , hailaaaa 50-50 laa . banyak article yang mengatakan medical students dah terlalu ramai . and aku takut sangat suatu hari nanti peluang untuk menjadi seorang doktor sangat tipis . so , jalan termudah lain hanya lah
'set my mind to proceed other chances'

entah kenapa . dalam otak ni asyik terfikirkan Pharmacist . even pada hakikatnye aku takde lahh minat sangat memandangkan markah chemist yang tak seberapa tuu . tapi tangan ni tetap search informations tentang kerjaya pharmacyst ni . 

sila tekan untuk tumbesaran 

okey ini just impian . angan angan atau lebih tepat lagi My Dream . HAHA

teringin belajar di luar negara . so if I prefer to further my study in Pharmacy , i need four years to complete it . tak kisah laaa kan . janji medical education ! haha . And perancangan utama nye nak jadi Pharmacist Lecturer in one of our local IPTA . iye lah kan . perancangan . kite hanya mampu merancang . and becoming a lecturer macam seimbang lahh jugaa hidup ni . masa kerja , masa dengan family . yelah kan , nanti dah kahwin kan . HAHA . fikir kahwin pulak .

And ini angan angan gilaa aku nanti . HAHA . bace elok elok sambil tahan nangis sebab anda akan tergelak gila hell lepas ni . okey malu pulak nak type . 

okey nanti once dah kerja nanti , salah satu impian selepas kahwin aku adalah untuk membuka farmasi sendiri . okey . maybe tersangat lah besar modal nya tapi tak mustahil kan ? and yang paling paling paling aku nak , farmasi tuu biarlah sebagai hadiah daripada suami aku sendiri . kan ada memori tuu . okey hebat kan angan angan aku ni ? haha . in fact , semua tuu tanggungan dia . haha

okey kalau fikir pasal pendapatan , memang lahh lumayan dengan kerja yang sedia ada kan . kepada readers yang dah pun baca ni , kalau ada something infomations pasal pharmacist ni sila lah share . saya sangat memerlukannya . 

Fall in love with YOU , dear pharmacy education .

 okey antara universiti yang aku dah search tadi :

sila tekan untuk tumbesaran 

impian saya lagi . saya nak sambung belaja PharmD . Doctor of Pharmacy . great right ? HAHA . okey let's pray . tadah tangan ye ! 

Ya Allah , semoga apa yang Yanie hajati ini menjadi satu kenyataan dalam diari hidupnya . sesungguhnya engkaulah yang maha adil lagi maha mengetahui . permudahkanlah segala urusan saudari Yanie dalam menimba ilmu untuk mencapai apa yang diipikannya . Amin amin Ya Robbal 'Alamiin .


okey thanks semua . nahh tisu . lap air mata ! haha