SimplYanie. Begining of an ending



SimplYanie
Facebook page · Instagram · About NIA · Entries



introduction

Hello there, I am NIA .
please pronounce it as En Ai Ae .
welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Instagram
Follow @Nazidyanie




footprint

Recent Posts
·
Ladies Wanita Perempuan Remaja
· The moment :]
· December wish 2012
· Cinta kerana Allah . Cinta Islamik
· ke hadapan IMPIAN ku...
· Bila Hati dah sebati
· Sayang Dia Kerana ALLAH
· Diagnostik :) I love You
· Muallaf part 2
· My Favourite Chocolate


Boys Men Lelaki Remaja
December 12, 2012 | Posted by N.I.A | 12 comment/s
Assalamualaikum w.b.t

Sebelum ni entry pasal wanita . dan sekarang pasal lelaki . terasa nak buat entry ni sebab mula terfikir lelaki ni banyak juga jenis nya . semua lelaki tak sama . so , jangan samakan semua lelaki . mereka tak jahat ! mereka juga tak baik ! tapi mereka adalah mereka . keturunan Adam dan mereka lah yang tentukan siapa diri mereka .

Alhamdulillah dengan izin Allah , saya telah ditakdirkan untuk mengenali lelaki di tempat yang berbeza . kalau dulu ,  bersekolah di SMK Tengku Menteri Taiping,Perak . dan sekarang bersekolah di SBPI Sabak Bernam . dengan penghijrahan ini , mula lah sesi mengenali manusia di tempat orang

Okey let's start making some comparisions . 

First , kalau Lelaki INTESABER , dia orang lebih suka perempuan yang senyap . bagi mereka , itu ayu . jyeah ! tapi saya tak senyap . haha . dan mereka suka perempuan yang bertudung labuh . means , menutupi segala benda yang boleh kacau 'konsentrasi' mereka . faham ? lelaki intesaber sangat bencikan perempuan yang on off hijab  . perempuan yang terlalu open bila bercakap dengan lelaki pun mereka tak suka . dan mereka kalau nak tegur perempuan , guna cara baik . contoh , tegur melalui sahabat perempuan tu . better girls talk daripada face to face dengan lelaki . 

Lelaki sbpi ni juga kekadang main cakap lepas je . itu pun kalau mereka betul betul tak tahan dengan perangai perempuan . sebab tu apa sahaja yang kami buat , kami kena cover supaya tak terlalu over . haha ! tapi seriously , kau orang gentle . tak tipu . pujian nih ! sebab ? sebab abang aku ada cerita pasal sekolah dia juga . berbeza gila layanan lelaki sekolah dia terhadap perempuan . and pernah sampai kes satu batch lelaki sekolah dia serang satu group perempuan sampai perempuan perempuan tu nangis . eh ? buat perempuan nangis ? tak malu lol ! katanya perempuan perempuan tu terlalu melampau . tegur cara baik tak boleh ke ? betul tak ?

and perangai lelaki sbpi ni sangat saya respect . nak tahu ? okey , mereka ni , kalau sukakan perempuan , mereka simpan , pendam dalam hati . mereka hanya berdoa kepada Allah . berdoa supaya perempuan itu adalah jodohnya . kenapa mereka se-sweet ini ? haa ! sebab Ustaz Nordin yang ajar ! haha . baca al-fatihah 11 kali selepas solat . dan jangan lupa doakan orang yang kita sayang .

Ya Allah , jika (nama orang yang kita suka) memang benar jodoh ku , kau dekatkanlah hati ku dengan hatinya . permudahkanlah urusan kami . tutupkan lah hatinya untuk terima orang lain selain diri hambaMu ini .

see ? hebat kan ? sweet kan ? haha ! respect mereka ~ dan dia orang juga tak boleh tengok perempuan buat kerja berat . contoh , angkat something yang berat like kotak or ape , mereka tawarkan diri untuk menolong . and situasi ni dapat lihat especially masa sibuk sibuk kemas barang untuk balik akhir tahun . how sweet they are . 

Okey , kalau lelaki dekat sini pula , yang aku kenal lah kan . ada yang pernah cakap 


"awek tak semestinya jadi isteri kan ? so awek ambil yang asdfghjkl , isteri nanti cari lah yang baik baik . aku pun tak mahu buah yang dah kena tobek"

"ex aku tinggal aku ? lahh ape aku kesah . aku dah dapat semua yang aku nak lah . semua !"

"kalau aku pegang hang juga , hang nak kasi apa ? panggil polis ? jangan cabar aku"

"perempuan bertudung mana nak dekat aku ni"

okey anda terasa ? biarkan ! ada juga makhluk yang saya kenal , kalau suka perempuan , dia rapat rapat kan diri dengan kawan baik perempuan tu supaya jadi orang tengah . dan pada hakikatnya , hubungan mereka ni memang tak tahan lama . kenapa ? sebab lelaki macam ni tak ikhlas langsung . suka luaran perempuan bukannya hati . berdasarkan pengalaman hidup aku . haha !

em , nak tulis panjang lagi sebenarnya . tapi malas lah kalau setakat nak cerita benda buruk seseorang tu . aibkan diri orang lain , berdosa tahu ? okey last but not least , dengar lah lagu bawah ni . selalu nyanyi , jadikan doa setiap hari okey :]





Thanks for reading :)