SimplYanie. Begining of an ending



SimplYanie
Facebook page · Instagram · About NIA · Entries



introduction

Hello there, I am NIA .
please pronounce it as En Ai Ae .
welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Instagram
Follow @Nazidyanie




footprint

Recent Posts
·
The moment :]
· December wish 2012
· Cinta kerana Allah . Cinta Islamik
· ke hadapan IMPIAN ku...
· Bila Hati dah sebati
· Sayang Dia Kerana ALLAH
· Diagnostik :) I love You
· Muallaf part 2
· My Favourite Chocolate
· Muallaf part 1


Ladies Wanita Perempuan Remaja
December 10, 2012 | Posted by N.I.A | 2 comment/s
Assalamualaikum w.b.t

Sejak kebelakangan ni timbul banyak isu mengenai perempuan . wanita . remaja ! mengapa ? Allah pernah menyatakan , salah satu tanda kiamat ialah kaum wanita melebihi kaum lelaki . kalau fikir logik , sebab itu zaman dulu dulu ramai dikalangan manusia sanggup membunuh bayi perempuan dengan alasan bayi itu akan merosakkan . benarkah ? 

Kalau kita perhatikan , perempuan masa kini langsung tidak hiraukan maruah mereka . Berpelukan , berpegangan tangan dengan boyfriend dan yang sangat memalukan ada yang bergambar dengan boyfriend dengan jarak hanya seinci . lol ? tak malu ke ? yakin sangat yang mereka mereka tu bakal suami kau orang ? fikir kawan , fikir !


Kalau kita lihat dekat twitter mahupun facebook . laman sosial ni dibina bukan untuk mengejar populariti ataupun publisiti murahan yang hanya menjejaskan MARUAH kaum HAWA . baru baru ini isu perempuan hilang dara (aurat dalam) . astaghfirullah . nampak sangat dia tak belajar dan juga tidak bersekolah mungkin ? bagi dia , hilang aurat dalam tu macam hilang beg sekolah mungkin ? asdfghjklzxcvbnm . hanya mampu terdiam . kejar trend apa sangat lah dia .

dekat facebook dah pun tertubuhnya page KISAH WANITA . kalau kita baca semua post post page ini , banyak sangat ilmu dan manfaat yang kita boleh jadikan panduan hidup . okey jom kita tengok some of posts KISAH WANITA ni .




Wahai perempuan , dekat twitter tu kan ada banyak tweet yang Ustaz Azhar Idrus buat . cuba scroll down dan baca semuanya . tak mampu ? Saya sudah , anda bila lagi ? masa tu baru kita sedar yang kita banyak buat dosa . walaupun dosa yang kita buat tu dosa kecil , tapi jika digandakan , jadi dosa besar tahu ?



cuba tengok page ini . 19 perkara menarik tentang wanita .

Being a woman is a terribly difficult task , since it consists principally in dealing with men :(

Yes it is . setuju ? Perempuan bukannya lemah tapi sebaliknya ! Perempuan sememangnya dibekalkan satu kekuatan hati . even kita rasa kita tak mampu lakukan tapi percayalah , Allah ada untuk membantu kita . sebab , perempuan ini sangat istimewa . sangat dijaga . sangat menjadi tumpuan . 


and last nak share : sila tekan untuk tumbesaran



A woman is like a tea bag , you never know how strong it is until it's in hot water 


sekian dari hamba yang lemah . kalau salah , tolong betulkan . 
thanks :]