SimplYanie. Begining of an ending



SimplYanie
Facebook page · Instagram · About NIA · Entries



introduction

Hello there, I am NIA .
please pronounce it as En Ai Ae .
welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Instagram
Follow @Nazidyanie




footprint

Recent Posts
·
Berambus
· Sebab sayang
· Lelaki bertalam
· Teringat
· my first and last [hamster]
· pasrah. Allah rancang terbaik.
· BIOLOGY . Genesis
· Taufiq Set Satu [genesis]
· I am replying
· Genesis Family Day 051013


beriya-iya
October 18, 2014 | Posted by N.I.A | 0 comment/s
Hening pagi aku rasa,
Jendela pantai aku buka,
Sepi tanpa berita.

Bayu lembut menyapa,
Sunyi tanpa khabar,
Masa itu baru terpana,
Bayangan kau samar samar.

Kalau dulu,
manisnya kita tuhan yang tahu,
aku mula rasa aku beriya,
Kau sikit pun tak ambil kira,

Di setiap mesej aku dahulukan,
Di setiap minit cinta aku katakan,
di setiap rasa aku rindukan,
Aku dahulukan dengan aku,
nak tunggu kau? Ke laut!

Kau tak macam dulu,
jika badai membenar,
kau mahukan pengakhiran,
Beriya lah aku seorang.

Cekal hati bagai humairah,
kuat badan bagai khadijah,
aku tak lemah, demi kau,
demi kau, aku tak endah,
jika tidak dipecahkan ruyung,
manakan dapat sagunya,
bagi aku kau utama,
keringat selama ini takkan aku siakan,
hingga akhir nyawa,
biarlah aku beriya,
biarlah orang tertawa,
yg pasti engkau, aku punya,
ikat kau tanpa nafas,
agar kau milik aku,
kita milik kita.