SimplYanie. Begining of an ending



SimplYanie
Facebook page · Instagram · About NIA · Entries



introduction

Hello there, I am NIA .
please pronounce it as En Ai Ae .
welcome to my blog. Where I share my experiences on my personal life and all sorts of stuff. Hope to see you around! :)


Instagram
Follow @Nazidyanie




footprint

Recent Posts
·
Diagnostik :) I love You
· Muallaf part 2
· My Favourite Chocolate
· Muallaf part 1
· Result .
· hate YOU !
· Teluk Segadas Adventure camp :)
· empire lesson of LIFE
· MEMOIR bersama
· mula lahh assignment !


Sayang Dia Kerana ALLAH
November 16, 2012 | Posted by N.I.A | 0 comment/s

assalamualaikum w.b.t

Bila sendirian , teringat kejadian yang unexpected yang terjadi dekat Teluk Segadas , Pulau Pangkor . Minggu ni penuh dengan kebosanan . entah kenapa terasa sangattlah bosan . mungkin sebab rasa macam tak ada life langsung duduk dekatt rumah ni . bila sekolah nak buka ? sengaja aku kenangkan announcement pagi hari terakhir persekolahan lalu . 

Perhatian kepada semua pengawas sekolah , semua PRS dan semua Badar . Anda dikehendaki pulang ke sekolah pada 30 December ini

seriously pada mualanya hati memberontak . tapi sekarang .. syukur sebab terasa sangat bosan di rumah and tak sabar nak hadapi tahun 2013 yang penuh dengan cabaran hidup nanti ..

Berbalik pada 'kejadian' Teluk Segadas harituu .. Najib Jimin .. Aku teringat ape yang kau tunjuk dekat aku mase kite ade dekatt Teluk Segadas .. Masa tuu kita tengah makan .. and kau makan sebelah aku (sebelah yang jaraknya 1 meter) .. and kau ade panggil aku .. terus kau tunjuk satu benda yang aku tak expect langsung kau akan tahuu .. kau tunjuk Puntung Rokok yang ada dekatt tanah and said :

Tak baik untuk kesihatan

Aku faham . and aku terus senyum dekat kau .. aku terus pandang tempat lain . okeyy aku tahuu yang kau pun tahuu . tapi kau baik sangatt sebab tak bagitahuu sesiapa pun .. alhamdulillah .. aku harap kau takde lahh bangga sangat dengan pujian aku ni . hehe


Aku rasa sangat diperbodohkan bila dapat tahuu insan yang aku sayang kerana Allah merokok walaupun dia dah janji akan lakukan sesuatu yang lebih baik untuk keluarga dan kawan kawan .. Bukan aku tak percayakan dia .. Sebab terlalu percayakan dialah aku rasa sangat diperbodohkan .. Benar kata sahabat lain , bukan mudah untuk ubah seseorang yang kita sayang sangatt dengan taruhan kasih sayang kerana Allah ni untuk dia .. Dan berjanji lah dengan nama Allah sekali pun , bukan mudah untuk kita beri peluang ketiga yang dia pinta ..

You've given the first and second chances . Never for the THIRD one .

Thank You Miss Afiqah ! kau dah buat semangat aku naik balik ! thank you ~

Dan pada kala ini , aku mula teringat akan semua dosa dan kesalahan yang aku buat selama ini . Mungkin kesalahan ni aku lakukan tanpa aku sedari . tetapi , believe me ! Saya tak ada niat dan tak pernah terfikir pun untuk lakukan semua tuu . 


sesungguhnya hari ini dan minggu ini memang tersangat la bosan dan tak tahuu buat apa melainkan cari salah orang lain yang kita sayang kerana Allah . HAHA



Biarlah apa orang nak cakap pasal entry ni . this is my entry and I've my own hak untuk tulis whatever I want . Thank You :)